30 Temmuz 2010 Cuma

Ben O nun kızıyım.....

  Zamanla anlıyorsun anneliğin ne kadar çetrefilli bir zanaat olduğunu...Eski zaman sandıklarının üstündeki sedef kakmacılığı gibi.İşledikçe anlaşılmıyor ama sonunda herşey bittip kadının çeyizi olarak odasında yerini aldığında ''aaaa ''diyor gelen geçen,gören görmeyen..Anne-kız olma olayı da budur benim içimde....
  Kendi gerçeğime-karpuzcuğuma-alışmaya çalıştığım şu zamanlarda her bıçak gibi giren ağrı ya da acı ya da ağırlık bana annemi daha da çok yakınlaştırıyor.O bunun farkında olmasa da bunca yıldır ona karşı ne kadar çok haksızlık biriktirdiğimin farkına varıyorum.İlk kızılacak hep annem oluyo tarafımdan..Acaba diyorum kız-ı olmak bu mudur yani?Eee o zaman karpuz bana hep kız-an olacak kaçınılmaz :( . Erkek dünyasından da aynı tepkiyle karşılanmaz mı anne-kız ilişkisi ? Özleyin birbirinizi,2 güne kalmaz başlarsınız didişmeye..Parol bile her zaman namlunun ucunda bekler ''ne o yediniz mi yine birbiriniz? '' en sevdiği telefon sorularından biridir ben Ankaradayken..
  Ama izledikçe anlıyorsun,uzaklaştıkça yakınlaşıyorsun,biraz dokunursan hissediyorsun.İçinde bir alev var bu anneliğin,öyle bir alev ki kendini zaten yakmış,etrafındakileri de bir üflemeyle söndürebilir de kor ateşe çevirebilir de.Öyle bir tokluk ki bu annelik her akşam soyulan 3 tane şeftaliden bir dilim bile yememek.O arada dönüp babaya baktığında löpür lüpür şeftaliler götürülüyor !!!
  Ben O nun kızı olduğumu şimdi şimdi anlıyorum.Bana hayatı tanıtırken ne kadar dengeli durmaya çalıştığını,bunu yaparken tökezlediğimde nasıl hiddetlendiğini.Benim herhangi bir sebepten uyumadığım gecelerde onun da gözlerinin tavana nasıl asılı kaldığını.Mutluluktan havalara uçtuğum günlerimde bile kontrol panelini nasıl elinde tutmak istediğini...herşeyi ama herşeyi şimdi daha iyi anlıyorum.
 Bu gün benim annem bir yaş daha borçlandı şu aleme..Keşke şu kızlar analarını 30 undan önce anlamaya ve tanımaya başlasa,hayat o zaman erkeklere kat be kat daha çekilmez olur :)))
  Canııım...hayatta olabilmemin sebebi.Elimin,yüzümün,gözümün,kalbimin,ciğerlerimin mimarı..Sen nefes al ki ben büyüyeyim..Sen, neşe,sağlık ve huzur dolu ol ki ben de karpuzuma daha sıkı sarılıyım...
  İyi ki doğdun..iyi ki varsın..
  Renton,Sulidin ve babi senin en güzel varlıkların ve seni çook seviolar.....

  SULİDİN

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Agladim. Benzetmeler hosuma gitti.

RentoN dedi ki...

gozlerim yasardi, analarin yeri doldurulmaz! yarin uyandigimda ilk isim annecigimi aramak olcak!...

Adsız dedi ki...

ne guzel yazmissin. -Parol-

Yorum Gönder