13 Ekim 2011 Perşembe

LÜTFEN BUNLARI SOR-MA-YIN

Hatırı sayılır bir zamandır eğitim-öğretim işindeyim denilebilir.Bu sürenin yarısında lisede bir diğer yarısında da ilköğretim öğrencileri ve velileri ile çalışmaktayım.Dikkat edersiniz ki öğrencilerin yanına bir de VELİLERİ ekledim.Ama eklenilmeyecek gibi değiller-değiliz kimi zaman.
Şundan 1 yıl öncesine kadar kolaylıkla sinirlendiğim,hatta bazen çemkirdiğim anne ve babaları şimdiden daha iyi anlamaya başladım desem bu da benim yüzlerce annelik itirafımdan sadece biri olur.Bebeklerimizi büyütüp çocuk durumuna getirdiğimiz andan itibaren içine düştüğümüz o hazin kuyu-İlköğretim,lise nerede,nasıl,kimlerle???kabus durum değerlendirmeleri,bitmeyen sorularla karşımıza çıkıyor.Devlet okulumu özel okul mu,bireysel mi işlevsel mi,Montessori mi tümdengelim mi,mi mi mi diye uzar gider.Mutlak yanıtı da yoktur bana kalırsa.Ayrı bir konu başlığıdır bir dönem masaya yatırılacaktır hemde istatiksel detaylarla.Burada bahsetmek istediğim konu ise çocuklarımız okula başladığı andan itibaren-ister devlet ister özel olsun-veli,öğretmen,okul üçgeninde bana kalırsa sorulmaması gereken sorulardan bahsediceğim.Çocuklarımız ilkokula başladıkları andan itibaren yapılan görüşmelerde;

1-Sınıfta durumu nasıl? ( YANLIŞ)

Sınıf büyük bir genelleme.Neye göre,hangi becerideki durumu.Sosyal beceri gelişimini öğrenmek ilkokul 1.sınıf düzeyindeki bir öğrenci için en faydalı olandır.

2-Ne zaman okumaya başlar? (YANLIŞ)

Düşünsenize ilk harfler kolay mı çıktı,ilk adımlar ne zorluklarla atıldı.Okumayı ne zaman çözeceği değil,seslerde ne kadar başarılı yada başarısız olduğu.Hangi sesi çıkarırken zorlandığı ve bu zorlanmanın herhangi fizyolojik bir sebepten kaynaklanıp,kaynaklanmadığı.Elbet bir zaman sonra zaten seslerin birleşip kelimelere dönüştüğü ve onunda önündekini ağır ağır okuduğunu duyacaksınız.(genelde ikinci döneme denk gelen Nisan,Mayıs ayları ağırlıklı olarak)

3-Falanca çok konuşuyor filancayla daha iyi anlaşıyor,sınıfta mümkünse yerleştirme planını bu şekilde yapın(YANLIŞ HEMDE FECİ YANLIŞ)

Benim en tilt olduğum girişlerden biridir.Sınıf yönetimime acayip müdahale edildiği hissine kapılırım.Eğer ciddi rahatsızlık veren bir durum varsa zaten öğretmen duruma müdahalede bulunur.Baktınız olmuyor,yanına gittiğinizde bu ''rahatsız edilme''durumunu nasıl çözebiliriz öğretmenim sekilinde ondan çözüm isteyen yaklaşımlarla gitmeniz acayip tavsiye olunur.

4-Ne zaman X dili konuşabilir? (YANLIŞ)

Burada bahsettiğim okulda eğitimi verilen yabancı dilin sözel olarak kullanılmaya başlanması.Şimdi size şunu net olarak açıklayayım,bir bilin de rahatlatın.Eğer çocuklarımız devlet okulu imkanları veya ciddi anlamda hırslı o ''malum''özel okulların birinde bildiğiniz native speaker'lardan ders almıyorlarsa KO-NU-ŞA-MAZ-LAR.Evet dertlerini anlatırlar,söyleneni anlarlar,filmlerde alt yazı okumayada bilirler ama sizin beklediğiniz anlamda KONUŞAMAZLAR.Burada bahsettiğim konuşma düzeyi intermediate(orta) veya B1-B2.Nedenlerini bir gün buradan tek tek yazacağım.Şimdilik şunu bilin ve soruyu bu şekilde sormayın.

Aklıma ve karşıma en çok gelen sorular bunlar,çevremdekilerden de fikir aldım(İlkokul 1.sınıf öğretmenleri).Siz yine güzel aklınızın bir köşesine not edin de benden yazması.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder