17 Nisan 2013 Çarşamba

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTİLİĞİ ??


  Bir eğimci olarak öğretmenim ben demeyi sevmiyorum.Ne bileyim eğitimciyim lafı daha havalı geliyor sanki:)
  Bu serüvene bilerek ve isteyerek 12 yıl önce üniversite sıralarında başladığımda doğru bir karar verdiğimden hiç şüphem yoktu.Ancak son 1-2 yıldır var.Çocuklarının elindeki oyun hamurundan beter ettiler okulları,müfredatı.Eğitimciyi veliye,veliyi eğitimciye düşman ettiler.Hep karşı karşıya getirdiler.Bunlar yetmezmiş gibi daha henüz oturmakta olan eğitimi sistemini baştan ayağa değiştirdiler,çok bilinçsizce kesinlikle....Ellerinde sadece vitrinleri olan,iki seminerle 'çoklu zeka'kuramını  keşfettik diye dolanan 'eğitimde özgürlük,fırsat eşitliği' nidaları atan bir takım adamlar kadınlar...Hepsi uzun upuzun yazı konuları ama biri var ki içlerinde-özelikle şu sıralar-fazlasıyla karşıma çıkmakta,canımı yakmakta.
  EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ ??????
  Pardon ama yok öyle bir şey,üstelik buna en çok zemin veren yerlerin başında da sizi sene başında binbir teraneyle gözlerinizi boyayan.biz şöyle iyiyiz.böyle birinciyiz diye nutuklar atan o canım özel eğitim kurumları geliyor
  Nedir eğitimde fırsat eşitliği?Her birimizin de az çok bildiği gibi..

   Eğitime erişim hakkı, kaliteli eğitim hakkı ve öğrenme ortamında saygı görme haklarının devlet tarafından herkes için hemen bugün sağlanması beklenemez. Ancak devlet, eğitim hakkıyla ilgili yükümlülüklerini bilerek, mümkün olan en yüksek çabayı göstermeli ve aşamalı olarak eğitim hakkını en kısa sürede, herkes için sağlamalıdır. Eğitim hakkını aşamalı olarak sağlarken temel ilke eşitliktir. Bu nedenle, toplumda eğitim hakkı yaygın olarak ihlal edilen engelli bireyler, kadınlar, göçmenler ve yerinden edilmiş kişiler gibi gruplara öncelik verilmesi şarttır. (http://www.egitimdehaklar.org/egitimde_haklar.aspx?page=2)

 Bunu zerre kadar kaale almayan,önemsemeyen çok saygı değer eğitim kurumları.pek yakında bu blogtan veya başka bloglardan isimleriniz tek tek yayınlanacak.Bakalım kara listede kimler kimler varmış.AZ çok tahmin ediyorum aslında......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder